Infoavond voor 12-jarigen en hun ouders

Lyceum Aalst

Binnenkort staan jullie, samen met zoon of dochter, voor een moeilijke keuze:

Welke school en welke richting kiezen in het secundair onderwijs?’

Onze school, het Lyceum van Aalst, wil jullie hierover graag informeren!

De directie en het hele Lyceumteam willen jullie graag bijstaan bij het zetten van de stap naar de grote school. Onze eerste infoavond van donderdag 28 januari biedt de mogelijkheid om kennis te maken met de school en de structuur van het secundair onderwijs.

Onderstaande info  is onder voorbehoud – de infoavond zal hoogstwaarschijnlijk online verlopen. Meer info volgt later. Inschrijven is mogelijk via de link op de startpagina.

We starten om 19.00 u en eindigen rond 21.00 u.

Voor de ouders:

Algemene informatie over het secundair onderwijs en over de mogelijkheden op ons Lyceum:

– Algemene info rond de ‘Onderwijsvernieuwing’.

– Studeren in het secundair onderwijs: wat houdt dat in?

–  Wat zijn de A-stroom en de B-stroom?

–  Visie en missie van de school

–  Studieaanbod van de school in kader van Onderwijsvernieuwing

–  Welke ondersteuningsmogelijkheden zijn er op studiegebied?

Voor de toekomstige ‘studenten’ van het eerste jaar hebben we een doorschuifsysteem met workshops met vakken, typisch voor de A-stroom: Latijn, Taal (Frans en Engels), Natuur en Techniek.

Achteraf is er de mogelijkheid om de sfeer op te snuiven binnen onze school en een praatje te maken met de leerkrachten van de eerste graad.

Om alles vlot te organiseren, zou het fijn zijn om jullie in te schrijven via de link op de startpagina.

Hopelijk tot dan!