• School verlaten onder de middag?

Leerlingen mogen tijdens de middagpauze enkel de school verlaten als ze een uitgangskaart hebben.

De leerlingen van de tweede en de derde graad krijgen automatisch zo’n kaart mits ze deze aanvragen en de ouders toestemming verlenen. Leerlingen van eerste graad kunnen enkel onder bepaalde voorwaarden en mits toestemming van de ouders een uitgangskaart verkrijgen.

• Wat kunnen de leerlingen onder de middag doen?
    • De leerlingen van de 1ste graad beschikken over een afzonderlijke speelplaats waar ze in een groen kader kunnen spelen.
    • Onder de middag is de chillbib van de 1ste graad open en kunnen de  ‘boekenwormen’ aangepaste boeken ontlenen.
    • Op de grote speelplaats is er regelmatig een voetbaltornooi tussen verschillende ploegen van verschillende  niveau’s (ook de leerkrachten hebben een ploeg).
    • Gedurende het ganse schooljaar is er een aanbod aan sport en beweging.
    • In de studiezaal kunnen de leerlingen gratis gebruik maken van het internet.
    • Op regelmatige tijdstippen kunnen de leerlingen deelnemen aan de leerlingenraad.
    • Onder de middag en na de schooluren oefenen verschillende muziekbands en het schoolkoor.
  • Hoe kan ik mijn kind helpen thuis bij het studeren?

Op zoek naar een handleiding met studietips?

Klik hier

• Wat heeft de school te bieden?

WELKOM OP DE SITE VAN HET LYCEUM AALST

Wij zijn een school van de Vlaamse Gemeenschap, die alle studierichtingen van het Algemeen Vormend Onderwijs aanbiedt.

1. Een uitsluitend Algemeen Secundair Onderwijs (m.a.w. geen technisch- en beroepsonderwijs)
    2. Een school met hoge eisen en hoog niveau  – momenteel zijn er verschillende oudleerlingen aan het doctoreren
    3. Relatief kleine school (ong. 550 leerlingen): alle leerlingen zijn persoonlijk gekend, nauw contact met
      de leerkrachten – intensieve studie- en emotionele begeleiding
    4. Afzonderlijke speelplaats voor de 1ste graad
    5. Speciale begeleiding en omkadering voor de 1ste graad
    6. In het centrum van een stad die op cultureel gebied wat te bieden heeft
    7. Doorstroming tot aan het hoger onderwijs
    8. Culturele cel voor de leerlingen
    9. Groen kader (terrein van 1 ha grasperk,grote parkbomen, kruidentuin, vergeten fruitsoorten)
    10. Meer dan 130 jaar ervaring
    11. Vijf volledig uitgeruste labo’s
    12. Drie computerlokalen met internetaansluiting + mobiele Ipadkoffer
    13. UItgeruste studiezaal met internetaansluiting voor de leerlingen
    14. Polyvalente zaal
    15. Digitaal platform ‘Smartschool’
    16. Sport in een groen kader en in sportcentrum Schotte – op 5 min van de sportterreinen in het stadspark
    17. Draadloos netwerk over de ganse school
  • Wat te doen bij ziekte?

WANNEER VERWITTIGEN?

Gelieve de school voor 8u30 telefonisch ( 053:21.11.55)  te verwittigen.

WETTIGING?

Voor een ziekteperiode korter dan 4 opeenvolgende dagen volstaat een schriftelijke verklaring die door één van de ouders is ondertekend. Een dergelijke verklaring kan slecht viermaal per schooljaar worden ingediend. Hiervoor kan u de formulieren achteraan de agenda gebruiken.

EEN MEDISCH ATTEST IS VEREIST:

-bij een ziekteperiode langer dan 3 opeenvolgende dagen
    -als reeds viermaal een wettiging door de ouders werd ingediend.
    -voor ziektes tijdens de examenperiodes