KLASDOORBREKENDE PROJECTEN

Lyceum Aalst kent een hoge laagdrempeligheid: je krijgt hier een warme welkom om jezelf te zijn. Iedereen respecteert elkaar zoals hij/zij is, en leerlingen, leerkrachten, directie, secretariaat: iedereen kent elkaar en is direct aanspreekbaar.

Er is ruimte om je eigen talenten en interesses te ontdekken en ook om jezelf te ontplooien. Allerlei klasdoorbrekende projecten dragen hiertoe bij, op vrijblijvende basis kan je deelnemen aan culturele uitstappen, deel uitmaken van een schoolband, optreden als danser of acteur, je vreemde talen oefenen bij internationale contacten, reizen, …

Door een gevarieerd aanbod van leeractiviteiten zowel binnen als buiten de school, leren voorbij het handboek, sta je stevig in je schoenen om een volgende stap richting hoger onderwijs te maken.

Nina Vandepapeliere, leerkracht Nederlands

Waarom onze school?

• Kwaliteit

Kleinschalig en kwalitatief onderwijs is onze insteek.

• VIP

Bij ons is elke leerling uniek en zo wordt die ook behandeld.

• Leerlingbegeleiding

Een team van klascoaches en leerlingenbegeleiders staat voor je klaar.