Levensloop

Op 6 en 7 oktober zal in het park van Aalst naar jaarlijkse gewoonte weer de Levensloop plaatsvinden.

Levensloop is een feestelijk evenement voor alle leeftijden. Het draait helemaal rond solidariteit en fondsenwerving voor de strijd tegen kanker. Het gemeenschapsleven van een stad of gemeente komt gedurende 24u samen om:

• mensen die kanker overleefden of er nog tegen vechten, te vieren en in de bloemetjes te zetten;
  • mensen te herinneren die aan kanker overleden zijn;
  • als gemeenschap op te staan en samen de strijd op te nemen tegen kanker.

Teams lossen elkaar 24 uur lang af, tijdens een estafette rond een parcours. Er staat telkens minstens 1 persoon van het team op de piste. Levensloop is geen competitie!

De 24 uur symboliseren het voortdurend gevecht van patiënten en hun naasten tegen de ziekte.

Ook dit jaar willen we als school onze bijdrage leveren aan de strijd tegen deze verschrikkelijke ziekte. Dus langs deze weg nogmaals een warme oproep om zoveel mogelijk collega’s, leerlingen, ouders en familie  in te schrijven. Inschrijven kan eenvoudig via de website: https://www.levensloop.be/teams/go-lyceum .

Naast het actief wandelen/lopen op het parcours voorzien we ook een leuke stand waar allerlei lekkers zal verkocht worden.

‘Small actions X lots of people = big change’

Alvast bedankt en hopelijk tot op de Levensloop!

Sam De Knop, Jürgen Bauche, Nancy De Brouwer, Katrien De Moerloose en Lien De Paepe