Klimaatmars Brussel

GROOTSTE KLIMAATMARS OOIT IN BELGIË: 70.000 BETOGERS IN BRUSSEL

Zowat 70.000 mensen hebben deelgenomen aan de klimaatmars in Brussel. De betogers kwamen op straat om een ambitieus klimaatbeleid en een toekomst voor de volgende generaties te eisen. Er waren deze keer nog meer betogers dan tijdens de vorige klimaatmars, op 2 december. Toen telde de politie nog 65.000 deelnemers.

Ook het Lyceum was vertegenwoordigd! Door de oproep van mevrouw Agneessens trokken een groep leerlingen en ouders samen met enkele leerkrachten naar Brussel om zich als groene school te profileren. Met zelfgemaakte bordjes en enkele slogans liet het Lyceum zich horen in Brussel. Een mooi teken dat onze leerlingen niet alleen op donderdag willen betogen maar dat ze ook op hun vrije zondag in Brussel nieuwe klimaatmaatregelen willen eisen.

Bedankt aan alle aanwezigen! We hopen allemaal samen dat het effectief resultaat zal opleveren.