Eigenheid

EIGENHEID IN WAARDEN

Niet het één of ander dogma, maar het respect voor alles en iedereen staat centraal. Dit betekent dat wij heel veel zorg besteden aan:

• het leren omgaan met elkaar
  • het accepteren van anderen zoals ze zijn
  • een open geest ontwikkelen zonder vooroordelen
  • belangstelling en respect tonen voor elkaars mening
  • openstaan voor elk initiatief en nieuwe ideeën
  • respect voor natuur en milieu

Verder hechten wij enorm veel belang aan de volgende waarden van het PPGO!: betrokkenheid, positief kritisch, creatief en open geest.

VRIJE KEUZE IN LEVENSBESCHOUWING

De leerlingen kunnen kiezen uit:

• katholieke godsdienst
  • protestantse godsdienst
  • islam
  • orthodoxe godsdienst
  • niet-confessionele zedenleer

Al de leerkrachten van deze levensbeschouwelijke vakken slaan geregeld de handen in elkaar om gezamenlijke projecten te organiseren. Zo wordt er jaarlijks deelgenomen aan de Schrijf-ze-VRIJdag van Amnesty International en is er voor het 3de jaar een interlevensbeschouwlijke dag waar de leerlingen langs de verscheidene gebedshuizen (een orthodoxe, protestantse en katholieke kerk, een moskee en vrijzinnig huis) fietsen en hier uitleg krijgen van de verschillende geloofspredikanten.

LICHAMELIJKE ONTWIKKELING EN BEWEGING

Sporten is belangrijk!

Tijdens verschillende middagen kunnen de sportieve leerlingen zich uitleven in basketbalwedstrijdjes, een partijtje hockey of zich verder bekwamen in trampolinespringen. Alles gebeurt onder de deskundige begeleiding van de LO-leerkrachten.  De school neemt bovendien elk jaar deel aan tal  van interscholenwedstrijden op woensdagnamiddag en heeft hier al mooie prijzen mee gewonnen: o.a. Stadskampioen basket 2016-2017!